Dersin Adı | Uluslararası Ticaret ve Finansmanda Teknolojik Gelişmeler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 437 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Teknolojik yenilikler tüketicilerin, işletmelerin, kuruluşların ve endüstrilerin çalışma şeklini büyük ölçüde değiştirmektedir. Bu değişim ise yeni bir pazar yaratılarak ya da yerleşik bir pazarın tüm dinamiklerinin kökten değişimiyle gerçekleşmektedir. Bu dersin temel amacı, öğrencilere teknolojik gelişmeler hakkında temel ve orta düzeyde bilgi vermek ve uluslararası ticaret ve finansın teknolojideki bu gelişmelerle nasıl yeniden şekillendiğini keşfetmelerine yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, güncel teknolojik gelişmeleri ve bunların uluslararası ticaret ve finans ile etkileşime girmelerini sağlayan çeşitli ara yüzleri kapsar. Ders, küresel ticaret ve finansı şekillendiren önemli kuruluşların vaka çalışmaları, çalışma kağıtları ve raporları ile desteklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Gelişen ve Yıkıcı Yenilikler: Hayatı, işi ve küresel ekonomiyi değiştiren ilerlemeler | P. Armstrong. “Disruptive Technologies: Understand, Evaluate, Respond”, Kogan Page Publishers. 2017, 1st edition, pp. 1-15. |
3 | Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi | Microsoft Azure. “AI vs ML” https://azure.microsoft.com/en-us/overview/artificial-intelligence-ai-vs-machine-learning/#introduction Richardson, D. (2021). “What is AI/ML and why does it matter to your business?” https://www.redhat.com/en/blog/what-aiml-and-why-does-it-matter-your-business |
4 | Ticaret ve finans mimarisinde yapay zeka ve makine öğrenimi kullanımı | Cambridge Centre for Alternative Finance & World Economic Forum, Transforming Paradigms: A Global AI in Financial Services Survey, (2020) https://assets.ey.com/content/dam/ey-sites/ey-com/en_gl/topics/innovation/ey-why-a-i-will-redefine-the-financial-services-industry-in-two-years.pdf |
5 | Blok zinciri teknolojisi | IBM. “What is blockchain technology?” https://www.ibm.com/topics/what-is-blockchain Deloitte. “Blockchain explained... in under 100 words” https://www2.deloitte.com/ch/en/pages/strategy-operations/articles/blockchain-explained.html Goldman Sachs. “Blockchain: The New Technology of Trust” https://www.goldmansachs.com/insights/pages/blockchain/ |
6 | Blok zinciri teknolojisinin küresel ticaret ve finans kullanımı üzerindeki etkileri | WEF, “How COVID-19 accelerated the shift towards TradeTech” https://www.weforum.org/agenda/2021/01/how-covid-19-has-accelerated-the-shift-towards-tradetech/ Mercatus Research, “Can Blockchain Technology Facilitate International Trade?” https://www.mercatus.org/system/files/mcdaniel-blockchain-trade-mercatus-research-v2.pdf WTO, “Can Blockchain revolutionize international trade?” https://www.wto.org/english/res_e/booksp_e/blockchainrev18_e.pdf |
7 | Genişletilmiş Gerçeklik: Artırılmış Gerçeklik, Sanal Gerçeklik, Karma Gerçeklik ve Genişletilmiş gerçeklik ile küresel ticaret yapısının yeniden tasarlanması | Farshid, M., Paschen, J., Eriksson, T., & Kietzmann, J. (2018). Go boldly! Explore augmented reality (AR), virtual reality (VR), and mixed reality (MR) for business. Business Horizons, 61(5), 657-663. |
8 | Yıkıcı yeniliklerin yapı taşları: Bulut, 5G, Nesnelerin interneti | P. Armstrong. “Disruptive Technologies: Understand, Evaluate, Respond”, Kogan Page Publishers. 2017, 1st edition, pp. 1-15. |
9 | Veri Politikası ve Siber Güvenlik | World Economic Forum / Strategic Intelligence: https://intelligence.weforum.org/ |
10 | Etik Yönetişim | MIT Media Lab. Moral Machine: https://www.moralmachine.net/ Anna Lauren Hoffmann (2019) Where fairness fails: data, algorithms, and the limits of antidiscrimination discourse, Information, Communication & Society, 22:7, 900-915. Calders, Toon & Zliobaite, Indre. (2013). Why Unbiased Computational Processes Can Lead to Discriminative Decision Procedures. 10.1007/978-3-642-30487-3_3. |
11 | İyilik İçin Teknoloji | McKinsey. “‘Tech for Good’: Using technology to smooth disruption and improve well-being” https://www.mckinsey.com/featured-insights/future-of-work/tech-for-good-using-technology-to-smooth-disruption-and-improve-well-being |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | P. Armstrong. “Disruptive Technologies: Understand, Evaluate, Respond”, Kogan Page Publishers. 2017, 1st edition. ISBN-13: 978-0749477288, ISBN-10: 0749477288 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Big Little Breakthroughs: How Small, Everyday Innovations Drive Oversized Results”. Post Hill Press. 2021, 1st edition. ISBN 10: 1642936774 ISBN 13: 9781642936773.
World Economic Forum/Strategic Intelligence: https://intelligence.weforum.org/
AI Ethicist: https://www.aiethicist.org/
IMF. Technological Progress, Artificial Intelligence, and Inclusive Growth. https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2021/06/11/Technological-Progress-Artificial-Intelligence-and-Inclusive-Growth-460695
World Economic Forum/Emerging Technologies https://www.weforum.org/topics/emerging-technologies
UNCTAD. Technology and Innovation Report. https://unctad.org/page/technology-and-innovation-report-2021 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1.5 | 21 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 34 | |
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | X | ||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | X | ||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest